Te-ai nascut aici? Apartii acestui pamant!


                                                                      Apartii acestui pamant
Avem nevoie de sentimentul apartenentei. Dezradacinatii, ratacitorii, vor tanji mereu dupa locul numit „acasa”, chiar daca, la un moment dat, si-au negat mostenirea de dragul progresului. Ce-ar fi daca noi, cei nascuti pe aceste meleaguri, am gandi si am simti la unison, cu dragoste pentru pamantul nostru? Daca n-ar mai conta ca ne tragem, dupa caz, din alte natii decat din stirpea geto-dacica? Ce-ar fi daca, inainte de toate, ne-am considera copiii piciorului de plai pe care l-am vazut si simtit primul? Ce-ar fi daca, mai presus de orgolii si mànii desarte, am fi OAMENI? Caci firul de iarba, copacul, muntii cei mari si campiile pline de rod sunt toate ale noastre, de la aceeasi Mama, si nu avem voie sa le tradam. Nu avem dreptul sa ne rupem de noi sau sa rupem DOAR pentru noi ceea ce nu ne apartine in exclusivitate. Am intalnit straini de acest pamant, indragostiti iremediabil de Romania. Si am intalnit romani „loviti” de uitare, privind fara suflet la suferintele poporului lor, gata sa-si vanda locul si neamul pentru un pumn de arginti. Am intalnit romani de alte nationalitati plini de ura si suferinta, pentru ca se credeau straini la ei acasa, printre „majoritari”, dar care se incapatanau sa considere limba romana „straina”, desi doar acest pamant ii vrea, doar aici pot pune un tarus cu drept de proprietate, pentru ca aici au deschis ochii mosii si stramosii lor.                                                                         
Si vina este a noastra, a tuturor. Nu ne consideram frati si nu ne sprijinim la nevoie. Ne lasam tàràti in jocurile perfide ale neoamenilor si suntem mereu gata sa ne sfartecam unii pe altii, la cel mai mic imbold. Va trebui sa invatam despre noi ceea ce stiam candva: daca am vazut lumina zilei pe bucata aceasta de lume, sigur aici trebuia sa ne nastem si nu in alta parte! Nu conteaza ce grai mai rostim, nu conteaza ce credem ca stim despre ce-au fost ai nostri. Suntem toti romàni, hraniti din seva Carpatilor si din aurul Baraganului, iar daca acest fapt este blestem sau binecuvantare, depinde doar de noi. De noi depinde ce mostenire vom lasa pe mai departe si daca nepotii nostri vor mai sti sa doineasca.

Lasă un răspuns

